Zillertal-Magic Wood Bouldertrip

Dlouhý report z letního Boulder výletu. :-)

Je pátek 2.8., dopoledne ještě skáknu na Vertikon doplnit zásobu tejky a Climb Onu a pomalu se vydávám na vlak do Prahy. Cesta je úmorná hlavně díky tomu, že v Ecéčku nefunguje klima, venku je přes 30 a ve vlaku snad 50 stupňů. V Praze na hlaváku mě vyzvedává Oliváč a vše již ubíhá tak nějak rychleji. Kolem šesté hážeme spoustu věcí do Oktávky, která pomalu praská v nýtech a vyrážíme vstříc 15-ti dennímu bouldrování v Rakousku a Švýcarsku.

Kolem půlnoci konečně příjíždíme do Zillertalu k oblasti Zillergrund Wald, kde již pochrupuje Jenda se Zdendou, druhá výprava z Prahy. Dáváme pivko a rychle do spacáku, protože ráno se jde bouldrovat na parádní žule.

Sobota se nese v duchu lehkého prozkoumávání oblasti, rozlézání se většinou tak do 7A+ a po cestě k autu probíhá prohlídka dalších kamenů a spřádání plánů.

V neděli vyráží Jenda se Zdendou už kolem 7 hodiny, aby stihli aspoň trochu dobrou podmínku k přelezu 7C. Přes den je zde kolem 30 stupňů a ani v lese to není o moc lepší. S Oliváčem a Ondrou vyrážíme později do horních sektorů vpravo což se ukazuje jako velká chyba, protože lezení =0, crosscountry s bouldermatkou=100. Po cca hodině a půl chození končíme u jednoho z kamenů, kde má Ondra ze soboty pytel. S oliváčem vymýšlíme přímou variantu, abychom se zahřáli a rozhýbali. Pracovní název Bell variant, klasa 7A+ až B J Po další krátké obhlídce scházíme a dost níže z kopce a více vlevo, kde konečně objevujeme bouldrovou Ameriku. Vyšlapané cestičky, očištěné bouldry, prostě paráda po dnešním trápení. Přidáváme nějaká 6Céčka, já 7B a pomalu začíná pršet tak ležíme pod střechovitým převisem za 6C. Po umoudření počasí scházíme dolů a spřádáme plány na další dny. U auta nám Jenda hlásí přelez 7C No horse no rider těsně před bouřkou.

V pondělí dáváme restday, hrajeme hakis, válíme se u řeky, koupeme se a nakupujeme něco málo k snědku.

V úterý vyrážíme na jisto více vlevo. Rozlez, pak technické 7A Flat Rat s žiletkovou lištou před madlem. Jenda druhým, já na flash a Ondra se bohužel trápí. Poté jdeme na PacMana. Krásný bouldr za 7B+. Chvilí ladíme program, různé patičky, špičky…nakonec zvítězí jedna pata a hrubá síla J Oliváček dává taky na pohodu i s ještě trochu potahaným poutkem na levé ruce. Během dne zkoušíme více bouldrů, ale kvůli vysoké teplotě se moc nedaří podrtit oblinky, které jsou skoro všude. Ke konci dne přicházíme ke krásnému bouldru Cockbit 7B+, dáme pár slušných pokusů, ale nepouští to.

Další ráno všichni mizí do lesa opět brzo na rozdíl ode mě. Chci si trochu pospat, pak v klidu čajík snídaně a když dorazím za zbytkem je cca 9 hodin a hlásí že přelezová brána je otevřena. Druhým pokusem to tam taky posílám po Jendovi a Oliváčovi. Marťa prý nekompromisně a s vytříbeným slovníkem přímo na kameru. Jenda doporučuje používat slova sluníčko a měsíček místo pr..l a pi.a J Pak ještě zkoušíme pár dalších 7Béček ve kterých se myslím nic výraznějšího nestalo. Jenda se Zdendou večer odjíždí zpět do Prahy a tak zůstáváme osamoceni.

Další den opět restday, nákup, pivo a výborný řízek v Gasthaus in der Au a obhlídka oblasti Sundergrund s legendárním Moonwalkem za 7A+. Tento bouldr je pro nás ovšem velké zklamání, ošmajdané nohy, oleštěné chyty, rozhodně nic na co bysme se chtěli vypravit další den. Navíc je celá oblast bez jediného stromu takže jedině za chladnějšího počasí. Taky přesunujem náš základní tábor přímo k hostinci, kde si můžete rozhodit stan za 5E na den.

Poslední dva dny v Zilloši si Ondra přeléza pár restů. Flat Rat tam pošle úplně suše z první bomby. Hned kousek vedle se s Martinem pouštíme do Eckkonfliktu, silového 7Céčka, které prověřuje bicáčky, ramínka, založení patičky a tření na stisko-oblince. Marťa nakonec posílá, já se spíše válím na bouldermatce J

Konečně přichází pátek, den našeho přesunu do Magicu. Kupodivu se nám podařilo opět vše nacpat do auta i s bouldermatkou kterou nám nechal Jenda. Cestou krásně prší, ale to nás neodradí, předpověď pro Magic vypadá dobře. Pokud nás pustí přes hranice s Ondrovým řidičákem tak už nás nic nezastaví. Večer přijíždíme do kempu, platíme ubytko, 5CHF/osoba/den, kupujem a šmírujem průvodce, pivko a spát.

Sobotně ranní obloha je vymetená s tím rozdílem, že snídáme v péřovkách, což je pro nás velmi milé překvapení po teplotách v Zilloši. Procházíme lesem mezi kameny a chceme lézt snad všechno, jestli jsem psal, že v Zilloši je super žula, tak tady to platí dvojnásob. Po prvním bouldru mě ovšem stále bolí rameno, ještě nestihlo zregenerovat po těch bojích v 7C. Nahodím kinesiotape a říkám, že dnes je pro mě ještě rest. Jak pronikáme dále do oblasti a kluci posílají jeden bouldr za druhým od 6B po 7A+ tak už to nevydržím. 7A+ flash a už to jede. Další 7Ačka na sebe nenechávají dlouho čekat, jedno 7A+/B a taky B. Lezeme s Ondrou až do tmy. Marťa už odmítá, tak dáváme poslední bouldr. Ondra ladí Dropzone za 7A. Flash potěšil. Mezitím ho zkouší i banda švýcarů, kteří mají v merku Hohenzone, bouldr za 7C začínající vpravo dole a končící právě v Dropzone. Vypadá to pěkně, tak dám pokus. Jedna lišta, druhá, třetí, čtvrtá, přebíračka, najednou hledím, že jsem už v Dropzone a za sebou slyším jen: „Dál už to znáš, to nepustíš“. S řevem sobě vlastním chytám výlezovou hranu a nevěřím vlastním rukám J Parádní zakončení prvního dne.

Večer se u auta setkáváme s další partičkou z Prahy. Karinou s Petrem a Jurášem s Juniorem. V neděli se s nima různě proplétáme lesem, dáváme nějaké ty 7Áčka apod. Odpoledne s Martinem zevlujem na bouldrmatkách a sledujeme Ondru, Karču a Petra pokusovat Entreprise. 7A po hraně stropu, ze kterého si snad všichni odnáší poškrábané ruce nebo lýtka. Šetříme síly na Intermezzo 7C, které jsme viděli v sobotu. Krásná lištovačka v pětačtyřicítce. Chvíli ladíme program a tuším, že na třetí ostrý to tam posílám. Martin si bohužel vybral smolný den, kdy padá z hrany těsně pod madlem. V úterý po restu již nic nenechává náhodě a nekompromisně to posílá do deníčku :-)

Pondělí klasický restday. Nákup, válení se u vody, nic nedělání, už ani ten hakis nehrajeme. Systém 2 dny bouldrování a 1 den rest je docela přísný a tak regenerujem jak jen to jde.

Po úterním rozlezení a Marťově přelezu Intermezza se přesunujeme na The Gift, další doporučené 7C. Dobrý bočák na pravačku (cca na jeden článek) a tupá hrana na levačku opět v pětačtyřicítce. Po pár pokusech poskakování po hraně a zkoušení všech možných fintiček to napálím rovnou do hrany a je to tam. Tady mi výška jednoznačně nahrála do karet. Marťovi to bohužel nejde, tak zkouší jiné programy. Nakonec se k bouldru ještě jednou vrátíme s programem od Juniora. Nakonec odchází poražen a jen s jednou ponožkou. Kam se poděla ta druhá je záhadou. :-) Dále zkoušíme Piranhu 7C/C+ se super Talošema, ale jsme temní v předposledním kroku, takže 0.

Ve středu ráno zjišťujeme, že si držím formu každý den jedno 7C. Výše na kopci se pod jedním potkáváme s Italy z předešlého dne. Program vyladěný, ale poslední krok nás všechny zastavuje. 18 kroků v převise a na závěr skok. Scházíme níž k Neandrtaler 7C, které naštěstí celkem rychle pouští. Já ho pro jistotu lezu dvakrát, protože jsem lehce zavadil o bouldermatku. Dáme ještě pár pokusů do Piranhi, ale výsledek je stejný jako minule... 00 nic.

Po dalším restu v pátek pobíháme po lese, rozlézáme se a jdu s Martinem na Son of a Gun 7C úplně nahoře. Můj pracovní název je Son of a bitch, protože nejsem schopný udělat první krok. Po nějaké chvíli zkoušení se Martin probojoval až k topu. Bohužel si neprohlédl výlez a padá z něj jak hruška. Třicet cm vlevo od ruky bylo madlo. Další pokusy jsou bezúspěšné a tak jdem o kousek níž. Vybírám další 7Céčka, ale únava je už asi znát. Nic nejde. Nevadí, rest a k večeru si dávám nějaké 7A - 7B. Ještě se s Jurášem domluvíme na Hohenrausch. Vysoké 7B+ s pěkně blbým dopadem. Naštěstí nám zbytek nechává bouldermatky a tak máme parádní dopadiště. Nakonec ho není třeba, protože to oba dva pošleme na Flash.

V sobotu už lezeme pár lehčích bouldrů do 7B, odpoledne musíme jet. Rozloučíme se se zbytkem, cpeme vše do auta a ladíme směr domů. Na Rozvadově pošleme McMenu a před půlnocí jsme v Praze.

Díky Oliváčovi, Ondrovi, Jendovi, Zdendovi, Karině s Peťou a Jurášovi s Juniorem za parádní dovolenou.