Chamonix a Mont Blanc

26.6. - 5.7. 2015

Na začátku celého tohoto výletu stál nápad Radovana, jestli se nejet podívat na Blanc. I přesto, že jsem už na vrcholu byl, netrvalo dlouho a nechal jsem se přemluvit. Stačilo pár telefonů a hned se přidal i Milan s kamarády z Prahy a hned nás bylo pět. Nakonec jsme ještě před odjezdem sehnali Jirku a Katku s Tomem z Prahy. Nakonec se nám podařilo sehnat 8 lidí a vypadalo to na docela parádní partičku.

Jako první byl na programu aklimatizační výstup na vrchol Aiguille d'Argentière. První den po příjezdu jsme vystoupili na chatu Refuge d'Argentière. Druhý den na vrchol Aiguille d'Argentière vystupujeme cestou Flesche Rousse (AD) ve trojici Michal, Jirka a Radovan. Sestup už byl normálkou (PD+), kterou si nahoru vyběhli i Tom s Katkou. Následující den jsme jenom v poklidu sešli do Argentière. Ve středu jsme kolem poledne vyjeli lanovkou na Midi a sestoupili na Plan de Midi, kde jsme spali. Následující den se dělíme na tři dvojice, Já s Milanem zkoušíme kuloár Cheré (II/4) na Tringle, Jirka s Radovanem travers přes Pointe Lachenal (AD-) a Tom s Katkou si dělají ABC pro výstup na Mont Blanc. Radovan s Jirkou jsou úspěšní a už ve 12 jsou zpátky u stanů a to i se zamotaným lanem a jednou délkou navíc, když byly vyprošťovat zaseklé lano při slanění. Za to já s Milanem zdrháme ze třetí délky, když podmínky ve stěně nejsou příliš ideální, na můj vkus bylo trochu teplo… (asi mám špatný vkus, protože trojice Italů za námi to přeběhla a ani je netrápilo, že ve žlabu tekla voda). Jako poslední vrchol nám už zbývá jen samotný Mont Blanc (Traverz přes tři vrcholy PD+). Ve 2:20 vyrážíme v trojici Radovan, Michal a Jirka směrem k Mont Blancu di Tacul. Během prvního výšvihu předbíháme asi polovinu zástupu a tak na odbočce, kde se buď vrchol podchází nebo se jde přímo přes něj, Radovan rázně rozhodne a jde se přes vrcholy. Po Mont Blancu di Tacul následuje sestup a výstup na Mont Maudit, na který jdeme hřebenem, kde těžko říct kudy vede cesta. Nakonec těsně pod vrcholem potkáváme vůdce, který nám ukazuje kudy sestoupit a pokračovat na Mont Blanc. Na vrcholu stojíme v 8:15, bohužel na to jak celý zájezd je hezky tak zrovna dnes ráno je docela pod mrakem L Výhledy tak nejsou úplně ono a navíc docela fouká, ale zase jsme na vrcholu úplně sami. Po cestě dolů už nespěcháme a užíváme si sestup, zastavujeme se na pivo v ABC u stanu Toma a Katky. Kolem druhé odpoledne přicházíme ke stanu a zbytek dne zevlujeme a sledujeme kluky ve stěně Midi. Poslední den před odjezdem už jen procházíme Chamonix, posíláme pohledy, kupujeme dárky a hlavně si užíváme výborné zmrzliny.

Franta s Martinem, Milanovi kamarádi z Prahy, měli původně v plánu Grandess Jorasses a to Point Walker, ale kvůli množství sněhu musí tento plán změnit. Po dvou žlabech, které využili jako aklimatizační se přidávají k nám na Plan di Midi. Jeden den lezou Rebouffata na Midi (6a) a druhý den jdou přechod Mont Blancu se sestupem přes Vallotku a Dome du Gouter. Večer je pak vyzvedáváme v Les Houches.

Celkově se výlet vydařil na výbornou, především počasí jsme si nemohli přát lepší. Všech 8 dní bylo krásně a snad jen dopoledne při výstupu na Mont Blanc mohlo být jasněji. I parta lidí se sešla opravdu bezvadná a za sebe můžu říct, že tolik srandy jsem si už hodně dlouho neužil. Jediné mínus byla cesta zpět, kdy jsme v Německu stáli v koloně asi 3 hodiny v tom největším horku :-(((