Vysoké Tatry

Cesta do Tater bývá stále delší, v autě zjišťujeme že meteo-informace na víkend, které jsme si každý zjistili, si protiřečí. Tak jedeme, nebo spíš objíždíme, a uklidňuji se, že počasí nám počasí vyjde vstříc, protože jsme Janu umluvili krásným slunečným lezením v letních Tatrách. Cestu k slnku označila jako choďák pro děti, ale alespoň se v ní vysluníme.
Ráno to vypadá že nám nepřeje ani počasí ani pan chalupník. „Lidem se vyhýbal a nikoho kolem sebe nesnesl. Ale odjakživa toužil stát se hostinským. Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi...“ Počasí se zhoršuje, je zima, upouštíme od vyhlédnutého cíle a vymýšlíme náhradní variantu výstupu. Začíná ale sněžit a ještě víc foukat, takže jdeme jen do Sedielka, dvojka co chtěla jít na Širokou také vzdává. Nakonec turistikujeme přes Priečné sedlo na Zbojandu, pěkně natěžko, tak jak to my tatranci zbožňujeme. Na Zbojandně se občerstvujeme a přes okno sledujeme že venku je furt zima a sníh lítá furt vodorovně.
Rozhodujeme se pro přejezd na Vtáčník, trošku nám dělá problém orientace, ale nakonec jsme našli správný amfiteátr ve špatné dědině, ale s dobrým přespáním. Vtáčník jsme našli druhý den u té správné dědiny se špatným amfiteátrem. A tak si konečně dopřáváme lezení po vertikále umocněné příjemnou tatranskou únavou.

Jana, Jirka, Jarek, Michal
2009-07-30 21:43:49

Tak bodejť by cesta do Tater nebyla pořád těžší, když tam většinou lidé jdou jen když je v předpovědi dokonalé azúro bez jediné chmárky... :o(
Maria
2009-07-06 07:49:26

na přebalu knihy Horolezectvo zblízka (Ivan Dieška, 1984)je foto hezké plotničky. Je to z Cesty k slnku, která mne kdysi navnadila na její přelezení. Prostě jsem od ní čekala víc. Nikoho jsem se nechtěla dotknout. A že je dobrá pro děti - chtěla jsem ji kdysi s mýma klukama přelézt. Netušila jsem, že svým výrokem vzbudím tolik emocí.rnJana
jana koncakova
2009-07-14 11:50:34

Do háje! (rozuměj "doprdele" ale nepíšu to tam).Cestu k slnku jsem kdysi lezl s nováčkem Darkem. Asi hodně dávno.Taková příjemná, stará, Puškášova pětka. Janino mužné hodnocení mě dostalo!rnVáclav